Underbar segelsemester!

Det har varit en underbar segelsemester. Vi lyckades verkligen tajma in det finaste vädret på hela sommaren och det har varit sol och bad varje dag. Tänk att få vakna till en blå himmel varje dag och bara hoppa ner från båten i havet för ett morgonbad :) Lyx!

Och det har verkligen varit semester, borta från vardagen. Ätit massa god mat, badat, druckit vin, solat, spelat spel, upptäckt öar, seglat, sovit och solat och badat lite till .... nu känner jag mig utvilad och ändå har jag en och en halv veckas semester kvar... nice!

För bilder från seglingen kolla in
här

Här hemma är det galet varmt, 29 grader i lägenheten, och jag är väldigt glad att jag varit ute på havet när det var som varmast och kunnat sola lite. Här letar jag skugga överallt.

Ikväll ska jag hämta hem kissarna. Åh vad jag saknat dem! Sen ska det mysas och gosas!

Resten av familjen drar till stugan i helgen och jag är otroligt avundsjuk men jag ska vara hemma och ta hand om katterna och hus, blommor och Teddy så klart... så jag kommer nog ha att göra ändå :)

Imorgonkväll ska jag träffa Tina och det ska bli kul att ses, alldeles för länge sedan!

Lotta och Christofers bröllop

Nu är jag hemma igen efter en helt underbar bröllopshelg i Uppsala.
Allt blev så där bra som det bara kunde bli, till och med vädret :)

Jag och Lotta hade det jättemysigt hos frisören och blev riktigt ompysslade. Kände mig riktigt fin i min frisyr och det är kul att få bli lite extra tillfixad ibland måste jag säga. Klänningen gjorde sitt också och jag fick en massa komplimanger för den under kvällen :)

Lottas syskonbarn gick före brudparet in i kyrkan och strödde ut rosblad och de var helt bedårande söta. Vigseln var jättefin men som alltid går det lite för fort. Sen var de alltså man och hustru som prästen högtidigligt deklarerade :)

Festen på Eklundshof blev toppen. Jag var lite nervös innan att allt skulle klaffa under kvällen men det gick bra. Vi lyckades nästan hålla tidsschemat hela middagen. Det var faktiskt en hel del som sa att jag skött det bra och det känns ju alltid bra. Det blev en bra mix av tal och lite bus med brudparet. Mest nervös var jag nog för mitt eget tal men det gick bra det också :)  Sen dansade vi fram till kl 02 och i slutet av kvällen åkte skorna av och mina fötter var skönt svarta när jag kom hem haha.

Sov som en stock och vaknade imorse med en huvudvärk som fick det att kännas som om tänderna skulle ramla ut :) Så går det med för mycket champange. Men efter en lunch på stan med det nygifta paret så kände jag mig som en människa igen. Fast lite trött är jag allt. Somnade på bussen hem och märkte inte att vi var framme i Västerås så chauffören fick väcka mig :)

Det har varit otroligt kul att få vara med och ordna deras speciella dag och jag fick ett jättefint tackbrev och present som tack och jag lovar att det varit ett sant nöje gumman!

Nu ska jag packa igen för att ge mig ut på segelsemester. Jag och Emma ska möta upp mamma och pappa i Trosa imorgon. Det ska bli underbart skönt att komma iväg nu och tydligen så tar vi med oss högsommarväder också vilket vi verkligen inte tackar nej till :)

Tomt och tyst

Nu har jag varit och lämnat av katterna på kattpensionatet. Det blev vääldigt tomt här hemma nu och jag saknar dem redan :) Kommer kännas att vara ifrån dem i två långa veckor.... Men jag vet ju att de har det jättebra därborta och förhoppningsvis blir det lite semester för dem med.

Mina små gosbollar igår på promenad

Jag har precis tvättat och städat klart, och håller nu på att packa, för imorgon bitti bär det av mot Uppsala :)
Börjar bli liite nervös faktiskt men mest ska det bli himlans kul. Väderutsikterna ser lite osäkra ut men vi får hoppas att allt löser sig till det bästa ändå.

Äntligen semester :)

Tjuvstartade semestern med att ta en flexdag idag och jösses vad skönt det var att kunna sova imorse :) Katterna tyckte dock att jag skulle gå upp i vanlig tid och jag får nog jobba lite på deras vilja att ta sovmorgon haha... ganska mysigt dock att bli väckt av en kattnos på kinden istället för väckarklockan.

Ikväll har jag och Emma käkat middag på Grekiska kollgrillen och det var väääldigt gott. Bästa sommarmaten: grillat kött och tzatsiki. Nu sitter jag hemma och ska snart begarava mig i soffan och kolla på tv. Även fast jag har kunnat ta det rätt lugnt på jobbet senaste dagarna så tar det nog ett par dar innan jag fattar att jag har ledigt nu.... känns som jag borde göra en massa saker hela tiden... vilket jag ju inte alls behöver ;)

Kommer ihåg känslan jag hade för ett år sedan när jag gick på semester från mitt jobb på FK, det var en sån befrielse att inte behöva gå till jobbet på fyra veckor. Nu känns det väldigt skönt med semester men jag kan också se fram emot allt som väntar när jag kommer tillbaka i augusti sen.... vilket jag är så tacksam för!

Imorgon hoppas jag på lite sol så jag kan åka hem till Emma och soola!

Annars sysselsätter jag mig med lite pyssel inför Lottas bröllop (bara en vecka kvar nu ju!!!)  och jag tror det minsann kommer bli en riktigt rolig middag hihi (jag vet att du läser det här Lotta så mer skriver jag inte)

Äntligen har krassen börjat blomma på balkongen också, ett säkert sommartecken.

Försmak av semester

Tog ledigt igår och passade på att njuta av det underbara vädret.... en dag av sol och bad, mysa på en strand med människor jag tycker om och semesterkänslan var total. Ska dock jobba fyra dagar till nästa vecka men nu känns det mer uthärdligt efter en dos sommar :)

Emma fick lite för stor dos av solen och brände sig rätt rejält stackarn, fick ett kul sms vid tolvtiden inatt att hon var inbakad i potatismjöl :) Tydligen ska det lindra när man bränt sig i solen , kan bara föreställa mig hur hon såg ut :)

Helgen blir annars lugn, eventuellt ett biobesök ikväll annars håller jag mig borta från centrum och alla galna raggare denna helg. Uppenbarligen är det väldigt många västeråsare som uppskattar den här helgen vilket jag aldrig lyckats förstå men men vill de glo på massa fulla, fula, raggare i bilar dekorerade med sydstatsflaggor så varsegod. Jag gosade med katterna och kollade på film igår kväll :)