Semesterlunk

Semesterdagarna rullar på. Har varit och är väldigt skönt att inte ha så mycket planer utan bara ta dagen som den kommer och få lite tid att bara umgås med nära och kära.

Häromdagen: skaldjur på Cirkus!

En vecka i semesterbubblan Kroatien

Så då är jag hemma igen efter en alldeles underbar vecka i Kroatien. Närmare bestämt lilla paradiset Tucepi, som varmt kan rekomenderas. Vi har  badat, solat, latat oss, druckit massa gott vin och drinkar, ätit god mat och bara njutit av att få befinna sig i en semesterbubbla och glömma allt annat.

Här kommer några bilder, fler finns att titta på
här

Kroatien here I come!

Nu står resväskan nästan helt färdigpackad, katterna är lämnade på pensionatet och lägenheten är städad.... hmm klockan är fyra på eftermiddagen och jag åker imorrn vid lunch. Lite väl tilltagen tid för packning kanske :) Jaja får se om jag hittar på nåt ikväll kanske....

Imorrn åker vi i alla fall och det här är vädret vi har att se fram emot :)

Ska bli hur härligt som helst!
Hoppas ni får en bra vecka här hemma också så hörs vi när jag kommer hem igen!

Lata sommardagar

Njuter av semestern med att bada, sola, träffa vänner, dricka vin och bara ha det allmänt... bra :)

Familjen Hellström var på besök igår och vi hängde på Kajen och myste med sötaste lille Hugo :)

Maijamys i soffan

Sommar och sol

Det blir en dag på stranden.... :)

Går inte att göra så mycket annat i denna underbara värme. Och känns som att hjärnan tagit semester på riktigt nu och lyckas inte producera alltför många djupa tankar haha.

Jag och Tina lyckades igår att i alla fall få det mesta planerat för vår 30 års fest i september. Ska bli grymt kul. Härligt att ha nåt att se fram emot när man är tillbaka på jobbet igen. Men det känns låångt dit nu.....

Nu ska här njutas av att få befinna sig i en semesterbubbla och inte behöva bry sig så mycket om något alls. Bara umgås med sina nära och kära och hitta på massa skoj.

Anna och Patriks bröllop

Helt fantastisk dag blev det igår. Det gick bra med sången i kyrkan och sen blev det en supertrevlig middag och fest inpå småtimmarna. Brudparet var så vackra och lyckliga och tror inte de hade kunnat önska sig något mer. När vi kom till middagen stod det en påse till gästerna på stolarna med: en chipspåse, en colaburk, en Snickers och två alvedon, vilket har varit min räddning idag haha bakis i kvadrat :)

Här kommer lite bilder:

Carro och Emma

Jag och Emma

Bruden kommer in i kyrkan med pappa

Kyssen :)

En till kyss av världens sötaste Emelie och Mårten

Brudvalsen

Nu ska jag börja ha semester på riktigt känns det som. Hoppas på lite sol och bad i veckan och så lite förberedelser inför resan.

Ikväll blir det i alla fall fotbollsfinal, heja Spanien tror jag :)

För kärlekens skull

Sitter och laddar för bröllopet idag med att sjunga upp och måla naglarna :)

Jag och Ann hade det mysigt igår på hennes balkong. Sangria och jordgubbar, mums!
Sen kom syrran och broren över och käkade pizza. Vi tog en sväng förbi stan och Power Meet men fy fan inte min grej kan jag konstatera och inatt sov jag med öronproppar. Galet vad de lyckas föra oväsen heeela natten. Skönt att fly stan idag känner jag.

Börjar känna att jag har semester på riktigt nu... härligt!

Jag skrev mitt namn i vattnet så du vet var jag finns

Semester! :)

Japp idag går startskottet för fem och en halv veckas semester! :)

Ska bli alldeles underbart skönt och känns som det kan bli en bra mix av inplanerade saker och tid för lite spontana utflykter. Imorrn inleder jag med att åka till Uppsala för att klippa mig och planera resa med Lotta. Satt just och surfade lite och drömde mig bort till Kroatien. Sol, värme, bad, god mat, drinkar på stranden, solnedgångar... mmmmm börjar känna mig lite laddad :)

I helgen väntar bröllop. Anna och Patrik gifter sig på Sätra Brunn och jag tror det kommer bli en alldeles fantastiskt fin dag. Min klänningen är färdig och hänger i garderoben hemma och ser fin ut! Och vädret ska ju bli strålande vackert.

Har en bra känsla för den här sommaren. Kommer nog bli full av fina upplevelser och minnen.....

Sara och Johns bröllop

Här kommer lite bilder från Sara och Johns vigsel med efterföljande champangemingel.

Omständigheter....

Bröllopet igår var så fantastiskt fint, kommer lite bilder senare. Resten av dagen/kvällen blev också mycket bra. Fick ett lite tråkigt avslut dock och idag är jag lite ledsen över att det finns vissa saker man inte kan styra över eller göra nånting åt, trots att man skulle vilja. Fick en glimt av något bra men det gled mig ur händerna. Så less på att saker och ting aldrig bara få vara bra utan omständigheter som gör det komplicerat...

Peace and Love igår

Underbart fin dag/kväll/natt blev det. Bra musik, fint väder, härlig stämning och trevligt sällskap :)

Melissa Horn

Robyn

Kent

Här
och här finns det recensioner av Kents spelning. Gör ingen själv, hjärtat var fullt redan när de öppnade med Utan dina andetag, säger allt :)

Solen går upp på vägen hem