Förföljd av läkare

Mycket ska man vara med om när det gäller sjukvården men detta börja ta priset. Jag har bytt vårdcentral då jag fick ett uselt bemötande där gällande min allergi. Jag skrev också ihop ett brev som jag skickade till verksamhetschefen och berättade varför jag inte ville vara patient hos dem längre. Sen dess har läkaren jag haft på den vårdcentralen ringt och sökt mig ett antal gånger men jag har inte kunnat/velat prata med honom då saken för min del varit utagerad och jag har inget intresse av att han ska komma med bortförklaringar till sitt beteende.

Idag har han ringt och lämnat ett meddelande där han typ beordrar mig att ringa och boka en telefontid med honom så han ska få prata med mig! Jösses säger jag bara. Nu blev jag riktigt förbannad och ringer upp verksamhetschefen och säger åt henne att hon får se till att den här galna läkaren slutar ringa mig. Hon var väl inte så himla mycket bättre och skrattade åt att det problemet har de inte varje dag att någon vill att en läkare ska sluta ringa. Jag var rätt frostig och sa bara att jag inte var intresserad av någon vidare kontakt med dem. Så förhoppningsvis lämnar läkaren mig ifred nu.

För övrigt räckte det med ett enda telefonsamtal till min nya vårdcentral med en urgullig sköterska för att få mitt recept på allergimedicinen förnyat. Skilda världar. Vet inte hur mycket det har med saken att göra att den gamla vårdcentralen är en landstingscentral medan den nya är en privat vårdcentral. Bemötandet verkar de i alla fall jobba mer med inom den privata vården är mitt intryck hitills........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback