Skällde ut sköterska på VC

Igår fick jag ett smärre utbrott på sköterskan som svarar i telefon på min vårdcentral. Jag har nu varit förkyld, eller haft förkylningsliknandebesvär (kan ju vara nåt annat kul) i sju (!) veckor. Detta är inte normalt och enligt alla typer av hälsoråd jag läst ska man vända sig till läkare om förkylningen finns kvar efter två-tre veckor. Sagt och gjort så ringde jag till VC och trodde att jag då får träffa en läkare. Men nej du så lätt var det inte. Mitt fall är inte akut och då finns det inga tider, jo ev i slutet av januari..... Jag trodde att VC inte var en akutmottagning men jag hade tydligen fel :) Blev hmm lite upprörd och till slut fick jag en telefontid med en läkare i eftermiddag, får vi se vad han säger... Men det är ju förjäkligt att man ska behöva bli arg och skälla för att få prata med en läkare när man inte mår bra.

Konferensen i Sthlm gick bra. Vi fick mycket gjort och en riktigt trevlig kväll med god indisk mat och showen med Magnus Betnér var grym. Några av de äldre i sällskapet skruvade dock besvärat på sig några gånger :) Vilket jag iofs kan förstå ibland blir han lite väl grov... men många goda skratt blev det.

Jag har börjat beta av julklappslistan lite smått och allt går enligt planerna. Ser fram emot jul och håller som bäst på att bestämma vad för godis jag ska göra, det lutar åt
det här.

Annars går jag och funderar, vrider och vänder, väger för- och nackdelar...... kanske, kanske inte.... fortsättning följer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback