Tankar i mitten av februari

 
Idag har jag frid i kroppen. Efter några veckor av press, funderingar och stress så vaknade jag imorse och kände ett lugn jag saknat. Trots lite huvudvärk av de där drinkarna vi drack igår på himla trevlig afterworkkväll så kände jag mig lätt idag. Nu fattas bara lite sol, värme och vår så kan man ju få lite hopp om livet :) 
 
 
 
Läser den här bloggen av Kristian som har cancer och vet att han ska dö. Brutalt, ärligt och oändligt tänkvärt.
Detta skrev han igår: 
 
 Kanske tar allt slut. Kanske blir det ingen fortsättning på resan.
   Kanske har jag kommit till horisontens rand.
   Kanske får vi bara den tid som tilldelas oss på jorden. Därför ser jag det ännu tydligare nu: jobba inte för mycket. Låt inte känslorna stanna i bröstet. Prata. Bråka aldrig om pengar. Våga säga nej. Våga säga ja.
   Paradiset kan vara en plats på jorden.
   Äventyret väntar, om ni bara vill. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback