Grattis till ett bra val och tack :)

 

Första veckan i november alltså, ja för att vara en rätt anonym och trist grå vecka så har det hänt rätt stora grejer i världen. Barak Obama blev omvald och vi får väl säga ett stort grattis till ett bra val och tacka det amerikanska folket! Framtiden med Romney som president är jag glad att jag inte behöver uppleva. Det var verkligen ett viktigt val och vilken prestation att lyckas bli omvald mitt i den ekonomiska krisen som råder i USA nu. Det är ett positivt tecken tycker jag att folket inte vill ha de värderingar som Romney står för i Vita huset! Har läst en hel del bloggar, tweets och annat nu efter valet och rekommenderar det här blogginlägget. Måste citera en sak som jag verkligen hoppas stämmer:

 

It was a closer contest than common sense and the spirit of a truly great nation should dictate. But unless these white guys who have peddled “normal” for so long — normal as in racial majority, normal as in religious majority, normal as in sexual orientation — unless they have a hard moment of self-reflection and self-awareness, well, it will not be this close again.

 

Galet underhållande att läsa kommentarer om valet på Twitter, här är några:

 

When you lose, that means it's time to stop obsessing over the flaws of the opposition, and start seriously examining your own flaws.

 

Ted Nugent och Donald Trump behövs. De är två utmärkta exempel för hur man inte ska vara för att kallas människa.

 

Rule No. 1 of losing elections: Don't get angry. Get better candidates.

 

Många glastak krossades i USA i natt. Det ser ut att bli det största antalet kvinnor i kongressen någonsin.

 

Ok allihopa, USA är home safe – nu är det dags för Sverige. God bless.

 

 

Annars flyter den här lite anonyma veckan på. Känns lite tomt efter Fitnessfighten måste jag ändå säga. Denna vecka blev lite paus läge och återhämtning tror jag minsann, men back in the game nästa vecka!

Emma kommer hem i helgen så blir lite mys med familjen och firande av Fars dag och så hoppas jag få tillfälle att träffa lite andra vänner på lördag som det var allt för länge sen vi sågs <3

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback