Sista dagarna i maj


Konferensen blev riktigt lyckad. Mycket trevligt folk och bra föreläsningar. Sen fick vi en väldigt trevlig och god middag på kvällen i Linneträdgårdens Orangeri. Men som alltid kul att vara borta, skönt att komma hem :) Fredagen blev en lugn hemmakväll efter en löprunda i det underbart fina vädret!

Sen blev det firande för hela slanten då både Emma och pappa fyller år den här veckan och skulle firas lite i förskott. Grillning, tårta och så klart Eurovision på kvällen. Västerås stolthet Loreen gick ju och vann! Helt galet kul!

Jag och Emma var ute i Skerike kyrka i söndags och övade med kantorn inför vigseln nu på lördag. Det gick bra och vilken fin liten kyrka det är, har aldrig varit där förut. Ligger himla fint till också nere på en äng och bygdegården ett stenkast bort. Ska bli skoj med bröllop på lördag :)

Men innan dess så ska jag iväg till Eskilstuna på imorgon och kolla på Kent! Helt galet vad tiden går fort och att det redan är dags. Känner mig nästan lite nervös måste jag säga. Det är ju som att återse en gammal kär vän som man inte träffat på väldigt länge och lite osäker på hur det kommer bli när man ses.....

Ikväll ska jag roa mig med att åka med kissarna till veterinären för deras årliga vaccination och så ska de få tänderna rengjorda från tandsten. Kommer bli en intressant upplevelse.... det är så lustigt att de verkar fatta på en gång att det är nåt på gång som de inte gillar för när vi ska iväg så här då är det jäkligt svårt att få in dem i transportburarna. Brukar gömma sig på de mest uppfinningsrika ställen i lägenheten :) Skönt när det är gjort i alla fall.

Och apropå vaccination så kom jag på att jag måste ta min tredje TBE spruta inom två veckor så jag får fullgott skydd. Hittade vaccinationskortet i plånboken igår och höll helt på att glömma bort det. Hoppas dock verkligen att jag slipper få nån fästing, hemska små djur.



Idag fyller Emma år och säger ett stort grattis till min allra käraste syster!!!  <3




Kommentarer
Postat av: Emma

Puss och tack älskling!!

2012-05-30 @ 23:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback