Kent @ Lokomotivet Eskilstuna


Det blev ett mycket kärt återseende <3

Vi fick bra platser strax till höger om scenen och det kändes fint att få gå på en konsert igen och ha en sån närkontakt med bandet. Det har jag saknat. Saknat att se Jockes alla miner och samspelet i bandet på scenen. En kul grej var att Jocke lät publiken rösta genom handuppräckning om de skulle spela Halka eller Utan dina andetag. Publiken försökte då med "båda" men det gick inte hem haha och Utan dina andetag vann tämligen överläget skulle jag säga :) 

Det var mycket låtar från nya skivan och de flesta gjorde sig som alltid mycket bättre live! Speciellt Beredd på allt och Isis&Bast fastnade jag för. Allt kändes mest kul, roligt och glatt men blev allt lite tårögd under Utan dina andetag och Mannen i den vita hatten...

Det var så fint att se dem igen och jag längtar redan till nästa gång i augusti i Stockholm!

Här kommer låtlistan och ett gäng bilder :)

999
VinterNoll2
Kevlarsjäl
Celsius
Beredd på allt
Den döda vinkeln
Petroleum
Sjukhus
Jag ser dig
Låt dom komma
Isis & Bast
Kärleken väntar
Ingenting
Musik non stop
747

Utan dina andetag
Det finns inga ord
Mannen i den vita hatten


















Jag lyckades även filma Utan dina andetag och Det finns inga ord, dock är ljudkvaliten inte den bästa men men :)
Här finns den om ni vill titta.


Sammanfattningsvis så, tack som fan Kent, jag har saknat er! 

Kents kommentar på Twitter idag:
Kent @KentTheBand Torsdagspublik vanligtvis svårflörtad.Tunapubliken var som lördagspublik...fast det var torsdag.Jävligt grymt!Vi älskar er!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback