It's never too late to be who you might have been


Den här veckan så kom visst våren på besök. Idag kändes det dock mer som vintern var tillbaka med minusgrader och till och med lite snöflingor... jaja lite för tidigt att hoppas på varaktig vår i mars kanske :)
Men underbart var det och gav lite hopp om livet!

Vann en liten seger i veckan. Stod på mig gentemot min bank när jag skulle teckna om mitt bolån och fick rätt. Himla skönt för jag tänkte först att jag skulle strunta i det, orkade inte tjafsa men vad sjutton rätt ska vara rätt och rätt fick jag :) Plötsligt händer det haha.

Haft lite filkmkväll ikväll och kollade först på The Whistleblower. Himla bra film men riktigt vidrig som blir lite värre av att den är sann, och troligen fortfarande händer varje dag. Vilken jäkla värld vi lever i. Rätt stor kontrast till nästa film Friends with Benefits :) som faktiskt var en rätt charmig romatisk komedi. Hade några godbitar till låtar på soundtracket också och sitter just nu och lyssnar på Closing Time med Semisonic, var inte igår :) Grym låt!

Annars känner jag mig lite ur takt med livet just nu. Brukar allt som oftast veta vad jag tycker, tänker och känner om saker och ha en rätt klar idé om var jag är på väg och varför men just nu känner jag mig .. rådvill. Och det är verkligen inte nåt jag känner mig bekväm med. Alls.

Och just nu när jag sitter och skriver det här så kommer jag ihåg ett tillfälle när jag också kände mig lite så här. Befann mig i Chicago och visste inte för fem öre vad jag skulle göra när terminen skulle ta slut. Jag satt med Mike på ett urmysigt Starbucks och vi pratade om livet, kärleken och vad vi ville med våra liv. Det var över tio år sedan och jag tror vi skulle ha exakt samma samtal idag. Hmm undrar vad det säger egentligen?
Och jösses vad jag önskar att jag kunde ta en fika med Mike nu som om det var 2001, saknar honom...och ibland den jag var då. Så jäkla naiv men modig...

Nu tänker jag bara på alla potentiella nackdelar med de val jag är rädd för att göra. Var sjutton kom det ifrån. Är det en åldersgrej eller? Handikappad av erfarenhet? Låter himla trist :)


Tills vidare så tar jag med mig den här sanningen: (vad kan inte sägas genom en bra låt?)


      Every new beginning comes from some other beginning's end






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback