Härlig dag!


Helt underbar solig och varm dag idag och jag tog första löppasset efter jobbet. Får verkligen hålla mig i skinnet nu och ta det lugnt så jag inte gör om samma misstag som förra våren då jag började jogga för långt på en gång och fick en överansträngning i hälsenan. Så nu har jag laddat ner en app som heter "Ease into 5 K" där man trappar upp långsamt under 8 veckor tre pass i veckan till 5 km. Började dock idag på vecka 3 och det gick bra. Så får försöka hålla i det nu så kanske jag kan komma igång med joggandet på riktigt!

Nya skorna är grymt bra också, kändes skönt!

Lite hopp om livet idag. Solen och prognos på fint väder några dar framöver gör sitt till. Och det faktum att det är onsdag, bara två dagar kvar till helg och på lördag åker vi till Gävle och går på konsert med Ola Salo och Gävlesymfonikerna. Ska bli så himla kul!

Tur att det finns lite roligheter att se fram emot nu, det behövs som lite pepp. Nästa helg blir det firande av Lotta i Uppsala! Och sen är det påskhelg och ledigt några extra dagar. Mycket bra! :)

Det är inte bara jag som uppskattar solen här hemma :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback