Jesus Christ Superstar


Söndagkväll efter en väldigt bra helg och sitter här med en kopp te, ute regnar det och livet känns rätt okej :)

Jon kom till stan i fredags och på grund av det riktigt taskiga vädret så tog vi oss inomhus direkt. Åkte upp i Skybar och tittade på stan, det man kunde se i snöyran. Sen blev det middag på Tabazco med Ann, Magnus, Roger och Tina. Supermysigt och Jon tyckte det var kul att träffa lite av mina kompisar. Tina hade han ju träffat förut när hon var i Chicago så det blev också ett kul återseende. Mycket prat om gamla minnen blev det :) och om vilka vi var då och var vi är nu. Det händer ju en hel del på elva år, men samtidigt inte... skumt på nåt vis.  Insåg också att jag skulle så hemskt gärna träffa Mike igen snart, nåt att fundera på...

Igår var det då dags att bege sig till Stockholm för att se Jesus Christ Superstar på Göta Lejon. Och nog för att jag hade höga förväntningar men det var faktiskt bättre än jag trott. Mycket mörkare och mer gripande än jag förväntat mig. Hårdrockstemat och dekoren satte stämningen perfekt. Ola Salo var så klart magiskt bra men de andra speciellt Judas, Maria och Simon var också galet bra, vilka röster! Så har ni möjlighet så gå!! 

Här finns också en intervju Ola gjorde inför premiären på TV4.



Idag har jag haft en soft morgon, gått en långpromenad, stökat med lite tvätt och matlagning och nu blir det en lugn kväll i tvsoffan.. ladda för ny vecka.  

Och vårens soundtrack har kommit, i alla fall de första låtarna :) Kent släppte sina första låtar från nya skivan på Twitter i fredags och de har gått varma här hemma. Låtet fantastiskt bra och favoriten så här i början är "Jag ser dig". Hela skivan släpps på onsdag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback