att vila


Efter en helg och början av veckan som inte blev helt som planerat så är jag på banan igen. Idag har vi haft den första av två utbildningsdagar för de nya utskotten och det gick riktigt bra. Dag två imorgon. 

Var och lyssnade på Tomas Sjödin och Kattis Ahlström igår som pratade runt "Hur i all världen hamnade jag här?" De hade många väldigt intressanta tankar och det slår mig hur lika vi människor egentligen är med våra funderingar om livet, kärleken och tron. Vi har bara lika olika ingångsvinklar och erfarenheter som färgar vårt sätt att se på livet...


Jag har haft lite svårt att somna ett gäng nätter den senaste tiden och det beror säkert på en massa tankar och känslor som snurrar... alla har ju sina knep för att kunna somna men för mig är det enda som funkar är att säga till mig själv som min mamma sa till mig när jag var liten och inte kunde sova: lägg dig och vila bara, det räcker. Det hela blir lite mindre kravlöst på nåt sätt för att vila det klarar man ju.... och oftast somnar jag ganska snart sen :)


Låt mig komma till ro
Låt mig komma till tro
Och lär mig vila
Lär mig vila i din famn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback