Fotokurs - fortsättning


Nu har äntligen fotokursen startat igen och nu går vi fortsättningskursen. Fyra teman bli det: först fokus på slutartider, bländaren, porträttbilder och sist ska vi fota helt i det manuella läget på kameran.

Här är mina tre bilder som jag skickade in till gårdagens lektion. Uppgiften var att ta tre bilder med olika långa slutartider i S läget dvs slutarprioläget.

Bild 1: Slutartid 2,5 sek




Bild 2: Slutartid 20 sek




Bild 3: Slutartid 1/2000 sek


Till nästa gång ska vi fota med olika skärpedjup dvs olika värden på bländaren.


Idag drar jag till Stockholm för Ark konsert med älskade syster. Blir som medicin för själen.
Ute skiner solen och jag känner mig lite lättare om hjärtat idag.



Kommentarer
Postat av: Ann

vilka fantastiska bilder hjärtat!!! sååå kul att prata med dej, ursäkta om jag är lite disträ... vi hörs nåt innan helgen, puss

2011-03-16 @ 21:08:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback