Defying gravity


Söndag igen och jösses vad fort den här veckan har försvunnit.. fullt ös på jobbet med årsredovisningen och det gör att tiden inte riktigt räcker till allt man vill hinna med men snart är vi klara med den skönt nog. Och nästa vecka kommer ju Micke och börjar jobba hos oss, vilket ska bli galet kul.

Och det börjar ju ljusna nu. Vad underbart det är att få vända ansiktet mot solen och känna att den värmer. Även fast det fortfarande bara är januari så väcks den där längtan efter våren, hoppet om ljusare och varmare dagar. Och det behövs.

Fått det besvisat för mig den senaste tiden hur fel jag haft om vissa personer som funnits i mitt liv. Jag vägrar och lägga det på mig själv och kalla mig naiv för jag vill inte förlora den egenskapen att tro gott om folk. Men kanske behöver jag bli lite mer cynisk ibland för att skydda mig själv. Uppenbarligen är det korkat ibland att utgå från att andra tänker som jag och det är en läxa att lära. Får försöka hitta medelvägen mellan att tro gott om människor jag möter och samtidigt ta hand om mig själv....


Something has changed within me
Something is not the same
I'm through with playing by the rules
Of someone else's game

It's time to try
Defying gravity
I think I'll try
Defying gravity

I'm through accepting limits
''cause someone says they're so
Some things I cannot change
But till I try, I'll never know!
Too long I've been afraid of
Losing love I guess I've lost
Well, if that's love
It comes at much too high a cost!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback