som polstjärnans ljus i natten


Himlen är så vacker ikväll.
Sitter här med tända ljus och dricker te och funderar lite...  


Var på sjukhuset idag med mamma och hälsade på mormor. Hon är så trött, så trött och märker knappt att man är där. Hon nickar och hummar lite till svar. Vi sjöng några sånger och då hummade hon med i melodin och jag kände att tårarna brände i ögonen. Min fina mormor ....

När natten så stilla sig sänker
finns tystnadens tomhet hos mig
Och likt den klaraste stjärna som blänker
så stark är min kärlek till dig

Du är för alltid en del av mig
som polstjärnans ljus i natten
Jag tänder ett ljus som en hälsning till dig
som en bro över mörka vatten

Du är för alltid en del utav mig
så fjärran men ändå så nära
En ängel ska bära min hälsning till dig
Du är för alltid en del utav mig

-Lasse Berghagen-





Kommentarer
Postat av: emma

usch, nu kom det några tårar här. fina mormor <3

Postat av: Lotta

Åhh! Kramar till dig!

2010-09-14 @ 16:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback