Jag ska vara en giraff


Fredag, äntligen fredag, så skönt. Varit en bra vecka men känner mig rätt trött. Mer i huvudet och själen än i kroppen. Kvällen ska spenderas med fina vänner och imorgon väntar häng med syster och fest på kvällen med andra fina vänner :) Kommer vara bra medicin för min trötthet!

Något spännande som hände idag var att vi fick reda på namnet på MDH s blivande nya rektor, verkar vara en mycket meriterad och duktig person! Kul



Idag lånar jag ord från Mia Skäringers bok Dyngkåt och hur helig som helst:

Längesedan jag släppte ner axlarna till axlarnas egen höjd.  Till deras egen plats.
Jag har haft kort hals jävligt länge.  Men den här veckan ska jag vara en giraff,
en långhals som höjer sig över alla måsten, alla krav.
En som vilar sitt huvud bland trädkronorna och andas himmel!




Det ska bli min helg!
Hoppas ni får en bra helg ni med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback