Here I go again


Det blev riktigt bra dagar i Malmö. Vi fick lite inspiration av dem och SLU och så fick vi känna att vissa saker har vi faktiskt bättre koll på, och det kan ju vara rätt skönt ibland, att känna att man är på rätt väg.

Hotellet var riktigt trevligt och på kvällen när vi kom fram var vi ute och käkade middag på Lilla torg och en himla trevlig restaurang med uteservering. De hade gasolvärmare under segeldukstak så vi kunde sitta ute och äta i kortärmat. Kändes som sensommar en gång till :) Men på vägen hem så såg vi massor av snö i Småland så nog är vintern på väg.... alldeles för tidigt för det tycker jag.


Det har varit galet mycket nu ett tag, båda på jobbet och privat och jag har väl känt att det blivit lite mycket. Sprungit på lite för många bollar. Men nu har jag haft ett snack med min chef som ju är bra på det sättet att han lyssnar och gör nåt åt saken. Så det ska lyftas bort några abetsuppgifter från mig så jag kan få förutsättnigar att göra det jag gör bra. Jobbar i ett rätt stort projekt som alla menar är prioriterat på högskolan, men blir svårt för mig att prioritera det när man ska göra sjutton andra saker. Men nu tror jag det kan bli bra!

För några år sedan var jag mycket bättre på att vara fokuserad på att bara göra saker och umgås med människor som ger mig energi. Inte lägga så mycket fokus på saker man ändå inte kan förändra. Ta inspiration från sinnesrobönen "ge mig kraft att acceptera det jag inte kan förändra, mod till att förändra de saker jag kan och visdom nog att förstå skillnaden mellan de två". Så när jag menar att jag ska fokusera på rätt saker så är det det jag menar, att fokusera på det och dem som faktiskt får mig att må bra och lämna det andra bakom mig.

Ikväll ska jag hänga med finaste vännen Ann på afterwork och känns som ett utmärkt sätt att inleda helgen på! :)


Den här bilden innehåller många fina sommarminnen (drömmer mig bort från höst och mörker....)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback