Drained


Mycket märkliga känslor som snurrar nu. Känns lite som jag har ett försvagat försvar och inkräktare tar sig in och rör till. Vet inte om det hör ihop med att jag känt mig trött och energilös på sista tiden. Kanske är det anledningen till att jag inte riktigt orkar hålla upp muren, fasaden, som jag brukar.

Den här årstiden gör nåt speciellt med mig. Spenderar alldeles för mycket tid inomhus, är inaktiv och får för mycket tid att grubbla. Andas instängd luft. Ser inga hotisonter. Det blir för lågt i tak och livet känns mindre.

Det är inte alltid så lätt att vara ärlig med vad man känner och uttala det högt om man inte är säker på att någon kommer stanna tillräckligt länge så man får prata klart....





Den här bilden är från förra året runt lucia innan snön föll. Tycker det ser ut som en scen från en film och jag kan nästan se det där kärleksparet sitta där på bänken när den första snön börjar falla.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback