Härlig dag på hästryggen


Idag har vi varit och ridit westernridning med jobbet på
Bångbo gård. Det var helt makalöst mysigt :) Hade en superfin och trevlig häst som heter Era. Det var ingen turridning där alla hästarna bara går efter ledaren utan det var lite mer go i hästarna och jag fick rida med enhandsfattning och stångbett vilket jag aldrig gjort. Superkul att få prova nåt nytt. Och vi hade tur med vädret också, solen kom fram precis när vi skulle ge oss iväg:)  Här finns fler bilder från turen.


Så det var kollegans sista dag idag. Tråkigt och det är en stor förlust för sektionen, mycket erfarenhet och kunskap som försvinner. Men vi får se fram emot att få två nya kollegor efter sommaren. Ska bli spännande och se vilka det blir. Är du intresserad? Kolla in här.


Annars hade vi en liten diskussion på jobbet idag om den här undersökningen som visar på att skilsmässobarn inte mår sämre senare i livet än vuxna som inte gått igenom en skilsmässa som barn. Inte speciellt förvånande tycker jag. Tror många gånger barn tar mer skada av att uppleva en familj där föräldrarna inte älskar varandra längre. Jag vet av egen erfarenhet att föräldrarnas förhållande till varandra påverkar oss otroligt mkt i hur vi är mot våra partners. Det blir ju den verklighet man vuxit upp med och relaterar till. Att se hur hur våra föräldrar behandlar varandra i ett förhållande påverkar nog väldigt mycket vår egen bild av vad ett förhållande ska vara/är, både medvetet och omedvetet. Sen visade undersökningen att skilsmässobarn oftare bryter upp från förhållanden senare i livet men jag vet inte om det är en negativ sak... ibland kan det vara bra att gå när det inte är bra längre, men ibland kan det ju finnas nåt där värt att kämpa för också och då kan det vara bra att ha sett sin föräldrar hålla ihop..... en balansgång helt enkelt. Och klart är att folk har rätt starka åsikter i frågan vilket märktes vid fikabordet :)

Lysnar för övrigt på The Arks nya skiva och den rekommenderas varmt! Finns i en tidningskiosk nära dig :)

Ikväll kommer syrran hit och har lite tvmys. Mysigt att ha henne hemma igen. Sen ska jag klara av en halvdag på jobbet imorrn innan jag drar iväg till Uppsala och Valborsfirande! DET ska bli kul :))

Ha en fin och kul Valborg!





Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt med en dag på hästryggen! Ser mysigt ut!

Postat av: kellie

underbar bild! du strålar

2010-04-30 @ 06:16:30
URL: http://kellie.blogs.se
Postat av: Anonym

Du är klok. Och Valborg i U-a är ju riktigt skoj!!

2010-04-30 @ 06:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback