Nytt år och nytt jobb :)


Japp det är nyheten jag gått och smygit med: efter nyår blir det nytt jobb! I Västerås!! Tjoho!

Kommer börja som utbildnings- och forskningshandläggare på Mälardalens högskola den 11 januari. Känns fortfarande rätt overkligt och speciellt eftersom det ändå är ett tag kvar tills jag börjar. Men det jag kommer få mer betalt, mer semester och istället för en resväg på en och en halv timme enkel resa kommer jag få en resväg på ... tre minuter haha :)

Så för första gången ska jag jobba i samma stad som jag bor, kommer bli en märklig upplevelse. Vad ska jag göra med all tid? Förhoppningsvis få lite mer tid till mitt liv utanför jobbet vilket jag VERKLIGEN ser fram emot. Samtidigt är det med lite blandade känslor för jag trivs ju verkligen på mitt nuvarande jobb och kommer sakna dem massor. Men det här är en chans jag inte kan låta bli att ta så är det..... Livet går vidare.


Annars rullar det på. Varit rätt mycket på jobbet senaste tiden och jag har hunnit med en kursdag och en konferensdag i Stockholm. Båda var mycket bra och intressanta. Glad att jag inte pendlar till Sthlm dock, shit vad galet mycket folk det är på tåget på morgonen.


Har varit på två dejter med en kile jag nog hoppades att det kanske skulle kunna bli nåt med, men det verkar omöjligt för mig att få känslor för nån, börjar tro att det är nåt fel på mig.....


Något som annars lyser upp höstmörkret är att Kent släpper ny skiva den 6 november!!! De har släppt singeln Töntarna som jag kommit fram till att jag gillar, ska bli väldigt spännande att höra skivan sen. Kanske vinterns soundtrack?


I helgen blir det fotboll på lördag på mappas nya stortv :) och på söndag ska jag lyssna på "min" kör som har konsert. Och så ska jag nog träna, försöker komma igång efter uppehållet när jag var sjuk och det är ju skittrist att upptäcka hur mycket man tappat i kondition men men det är bara att bita ihop.


Imorgon är det äntligen fredag!!!!!!!!  :)


Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej hej,



GRATTIS igen! Sa ju att det fanns ett jobb för dig! Åhh dejt, det har du inte avslöjat något om, hmm! Party på gång? Det finns mycket att fira, när kan du?



många kramar



L8

2009-10-09 @ 18:44:58
Postat av: nori

Stort grattis - så skönt att slippa pendla!

Postat av: kellie

lät ju jättekul med jobbet. Grattis!

och oj vad du dejtar, vart hittar du dejterna?

2009-11-11 @ 20:40:37
URL: http://kellie.blogs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback