maybe I'm just being too sensitive

Jag har ofta fått höra av andra att jag är en rätt stabil person som har rätt bra koll på mig själv och vad jag vill. Och jag tror nog det stämmer för det mesta. Men när det gäller kärlek så är jag helt lost att veta hur jag funkar och att förstå mina egna känslor. Jag vet att jag vill ha och längtar efter att ha ett riktigt, bra förhållande men ändå skrämmer det mig att bli kär och vid första tecknet på att någon annan bryr sig om mig är min första instinkt att stänga av...... Vilket nog inte är helt normalt för en annars rätt stabil och väl fungerande 28 åring :)

Blivit en del tankar i ämnet nu i helgen av olika anledningar ska erkännas men idag har jag försökt att bara ha en avslappnande dag med mina prinsessor och vi har gosat i soffan och kollat på tv ihop :)





Och så har jag återupptäck min favorit Elin Sigvardsson och den här texten har snurrat mycket idag:

I keep the summer in a frame, forget the fall outside
that's how I make a living
I keep on running my own game, I let no one inside
this is where I'm driven

You know nothing about my aim, you know nothing at all
and that's the reason why I'm hiding
sometimes I can feel afraid, but I was told to let nothing on
and anyway, I'm too old to be crying

An maybe I'm just being too sensitive
But things can seem overly intensive
withdrawn life, yelling world
Yellow me

No, I ain't expecting nothing of anybody else
but too much of myself
And I've managed to hold on the past two years
holding back forbidden tears and hidden fears
I watch the sunset from my bed

I watch the sun come up again, and that's what makes me older

An maybe I'm just being too sensitive
But things can seem overly intensive
withdrawn life, yelling world
Yellow me


Kommentarer
Postat av: Anni

den är jättebra, den texten & låten.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback