Byte av bänkskiva i köket


Ja hädanefter ska jag tro allt Micke säger :) Han sa innan vi skulle fixa min bänkskiva att det blir aldrig så lätt som man tänkt sig och det är alltid nåt som går fel. Och så rätt han hade!

Min bänkskiva i köket har spruckit rejält och jag har verkligen sett fram emot att få dit en ny, med en bättre färg också. Vit köksbänk är ingen hit vill jag lova! Först var allt lite allmänt struligt, svårt att få loss blandaren från den gamla bänkskivan och massa silikon på kaklet som var kladdigt att få bort. Men sen kom dödsstöten, den del av bänkskivan med diskhon i passade inte! Diskhon är satt för långt åt vänster och tar i diskmaskinen.....

Efter tretimmars fixande i en lägenhet som är 30 grader varm var jag på väg att klappa ihop totalt. Alternativen var att ta bort diskmaskinen helt eller köpa en ny bänkskiva. (det går inte att reklamera den då man skriver på ett kontrakt när man beställer från IKEA att man är överens om alla mått, dock vet jag inte vem som gjort fel vi eller beställningskillen på IKEA... spelar dock ingen roll)

Men jag ringde i min förtvivlan till pappa och han kom ändå på en bra lösning: vi tog bort diskmaskinen och sågade ett hål i skåpstommen för diskhon så bänken kom på plats. Vi ska ta bort skåpet längst in mot fönstret och sätta dit diskmaskinen, i hålet där diskmaskinen stod får vi bygga nån form av hylla ..... Tror nog det kan bli riktigt bra men irriterande att inte få allt på plats idag när man laddat för det. Nu får jag vänta tills pappa kommer hem från semestern så vi kan fixa iordning allt. Ska fogas intill väggen också så än ser inte allt perfekt ut men själva bänkskivan är jag väldigt nöjd med!

Jaja nu sitter jag här fem timmar senare, helt slut och två sura katter vid fötterna som varit instängda i sovrummet när vi grejade :) Ska ta en lång kall dusch nu och sen ska jag surfa runt och klura på nån bra lösning på mitt "hål" :)))

Här kommer lite bilder


Före




Efter




Maija har redan provat skivan och den verkar godkänd :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

härlig blogg :D

vad tycker du om min?

http://annebertelsen.blogg.se

ha en bra kväll :)

2009-06-30 @ 21:32:16
Postat av: nina kartal

aa ja vet, jättesynd om de! när de gick runt planen sen, alla i sverige, så gick Berg sist. så gick han sådär långsamt o sen satte han sig ensam på planen(notera, satte sig precis framför mig ^^) med tröjan över huvudet o började gråta :(:( så ja tycker verkligen de är värda det. jättesynd!

2009-07-01 @ 09:12:37
URL: http://ninakartal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback