Minns Michael Jackson

I tisdags tittade jag och Emma på Michael Jacksons minnescermoni och jag blev väldigt berörd. Mycket av alla fina ord som sas, men mest av det tragiska i att han förmodligen inte fått höra alla fina ord medan han fortfarande levde. Han hade nog verkligen behövt att att någon sa "alla är oskyldiga till motsatsen bevisats" när det var som mest skitsnack om honom... tycker hans livsöde är så otroligt tragiskt och jag blir väldigt berörd av det. Hur vidriga medierna kan vara mot någon som är så känd, det blir okej att skriva precis vad som helst, och jag tycker nog tidningarna här i Sverige balanserar på gränsen också. Jag hoppas de kan lämna honom i fred nu, och hans stackars barn.....

Tror vi alla kan hylla hans liv genom att alla leva ett lite mer tolerant liv gentemot våra medmänniskor och han kommer leva vidare genom sin musik, och dans!

I'm starting with the man in the mirror
I'm asking him to change his ways
And no message could have been any clearer
If you wanna make the world a better place
Take a look at yourself and then make a change

Kolla in det här från Sergels torg och Centralstationen i Stockholm igår :)


Kommentarer
Postat av: Sophy - What U See Is What U Get

svar: synd han själv inte kunde se det bara :(


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback