Kärlek endast hormoner?

Ojoj ibland går diskussionvågarna höga i vårt lunchrum. Idag har vi avhandlat LCHF dieten som går ut på att äta lite kolhydrater och mycket fett och kopplingar till hur människan har levt genom historien och alla möjliga former av välfärdssjukdomar och om vår ökade livslängd egentligen är en lek med siffror och beror på andra saker och inte har nåt att göra med vår kost och att vi nu är på väg att äta ihjäl oss.... sen övergick diskussionen till att handla om vad kärlek egentligen är. Är det kemiska reaktioner i kroppen som får vissa yttringar eller handlar det om en mer själslig upplevelse? Jag kan avslöja att vi inte alls var överens :)

Nu ska jag in och presentera en rapport för kommunstyrelsen.

Kommentarer
Postat av: FGGGMF

Jag kommer ihåg när min svenskafröken på gymnasiet ville ha svar på "Vad är kärlek?",

jag svarade hormonrubbning och fick underkänt, även om jag vet att jag har rätt.



Det där med LCHF är intressant, jag har precis klarat min första vecka -3kg, men oj vilken tid jag har ägnat mig åt att sitta på tankehuset.

Hopas det blir bättre i framtiden

2009-02-03 @ 23:15:54
Postat av: Maria

Det var ju inte snällt av din svenskafröken men jag kan nog säga att det för mig rent instinktivt känns fel att beskriva kärlek som en kemisk reaktion men vi är ju dock däggdjur.... Bra jobbat med LCHF låter intressant även om jag tror att jag skulle längta ihjäl mig efter min morgonmacka :)

2009-02-04 @ 08:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback