Julbord


Julbordet igår på Oti gård var väldigt gott, och vi hade riktigt trevligt. Även om det blev rätt sent och jag är galet trött idag men men det får man ta :)  Och det blev väldigt mycket mat, känns nästan som lite frosseri och speciellt gott var dessertbordet så det åkte ner lite mer än nödvändigt kanske haha. Men ibland får man unna sig lite extra.

Så här fint var det:



Och här ett smakprov av desserterna:



Här ser ni mitt fina armband jag fick av kollegorna:




Det pratas mycket nu om att ta en "vit" jul, att inte dricka sprit på julen för barnens skull. Att det ska få vara deras högtid utan oro för att föräldrar eller släktingar ska dricka för mycket. Och för mig som vuxit upp i en miljö där alkohol inte alls funnits med under jul så tycker jag det låter som ett utmärkt förslag. Tror de flesta barn känner obehag när deras föräldrar och släktingar beter sig på ett annorlunda och lite läskigt sätt när de druckit. Och även vuxna tycker det är viktigt att man håller sig nykter på julen
enligt denna undersökning.  Och jag dricker fortfarande inte alkohol på julen trots att vi numer bara är vuxna som firar tillsammans.... vin är inte så himla gott till julmat, öl gillar jag inte och snapsen kan jag definitvt vara utan :) Nej julmust ska det vara :) och så kommer jag definivt fortsätta ha det den dag jag har egna barn. Läs Alex Schulmans krönika om ämnet här.

Nu väntar lite förberedelser inför vår presentation imorgon. Piggar upp mig med att lyssna på Higher på Spotify :) Gillar verkligen låten men antar att den kommer spelas sönder framöver tyvärr....


Kommentarer
Postat av: Skönhetsbloggen!

Wow, vilket julbord!

Postat av: emma

ja vi har nog världens bästa släkt faktiskt! julen ska var mysig och behaglig. that's it. puss bästa :*

2009-12-18 @ 11:53:00
URL: http://emmamariaspennare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback