Thank God it´s Friday

Älskar känslan av fredagar, hela helgen ligger framför en och ikväll kan jag vara uppe hur sent jag vill :) Frihet i dess enklaste form kanske. Nu brukar det ju sluta med att jag somnar i soffan ungefär när jag brukar gå och lägga mig i veckorna men vetskapen om att jag kan, om jag vill räcker liksom för att få ett leende på läpparna.
Idag ska jag dessutom träna efter jobbet och då kommer jag garanterat vara trött ikväll och jag kommer förmodligen hinna somna i soffan innan säsongsavslutningen på
Numb3rs som jag vill se.....Tant innan 30 :)

Hade lite tvätt- och städdag igår och så var en vän över och drack lite te och pratade. Vårt samtal påminde mig om massa gamla jobbiga känslor, om relationer som sedan länge är över men som satt sina märken. Det tog sin lilla tid att lämna det bakom sig men när min vän gått hem kröp jag upp i soffan och njöt av min finstädade lägenhet och en katt i famnen, och då kändes det som att livet var rätt bra. Jag trivs så bra med mitt liv nu och visst längtar jag efter att dela det med någon men aldrig kommer jag betala priset av att kompromissa bort mig själv igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback