Att färdas

image169


Jag tycker om att färdas, vara på väg någonstans, till något annat, något okänt.....

Får den känslan lite grann varje dag när jag sätter mig på tåget, men allra mest när jag är på väg till något annat än till jobbet. Tror det är förväntningarna som gör det lite magiskt. Förväntningarna på det som ska komma när man sitter och väntar på att tåget, bussen, flyget ska avgå.
Och resan. Jag känner mig alltid fri när jag reser på ett märkligt sätt. Det är jag, musiken och mina tankar. Min värld, mina fantasier, min flykt ifrån verkligheten....
Kanske är det tack vare det jag inte tycker att det är så jobbigt att pendla till jobbet varje dag :) För vaje dag i alla fall två timmar så får jag vara någon helt annanstans......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback