You get what you earn

Nu är det fredag igen. Fast denna fredag är jag ledig och har precis njutit av en lång sovmorgon med katterna. Nu håller jag på och tvättar och städar inför helgen. Inflyttningsfest hos Jonas imorgon och Johanna och Sara ska bo hos mig. Kommer en hel del andra kända ansikten på festen som jag inte sett på länge så det ska bli riktigt kul!

Februari är inlett och min sista månad på jobbet. Känns skumt, riktigt skumt att sitta med på alla planeringsmöten nu. Å ena sidan kan jag nästan inte sluta le i lättnad över att jag ska sluta, å andra sidan har jag nästan skuldkänslor för att jag "överger" mina kollegor som kommer få det supertufft nu.

Åt lunch med Sara igår och det var verkligen galet länge sedan. Lustigt hur det blir ibland, man umgås hur mycket som helst och sen av någon anledning slutar båda höra av sig under en period, utan att det egentligen hänt nåt. Men nu var det hur kul som helst och ses och nu tror jag vi båda kommer hålla kontakten bättre. Vi har ju en Kent konsert att se fram emot snart så :))



Jag ser mig själv som en hyfsat smart och rationell människa i de flesta situationer. Tycker jag besitter en del konsekvenstänkande och den här situationen kunde jag förutse för rätt länge sedan. Visste att den förmodligen skulle uppstå, hur jag skulle reagera och visste vad resultatet oundvikligen kommer att bli. Men ändå, ändå gör jag precis så jag inte borde göra..... och nu känns det kanske inte så lyckat.

Låt mig gå i bitar

Låt mig ha ont

Jag har gjort något så dåligt igen

Låt mig skrika färdigt

tills bröstkorgen blir tom...

Låt mig spricka sönder

Det har jag verkligen förtjänat

Låt mig vara dum

det blir din tur om en liten stund


Jag ska fatta mig kort

Jag ångrar allt, jag ångrar allting ont

Jag har skrikit färdigt

Såg du jag sprack sönder

och bröstkorgen är tom...


Jag är, är jag? Jag är

inte gjord av sten ....

Jocke Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback