Är allergisk inte förkyld

Nu har jag fått svar på min mystiska förkylning och det visade sig att jag är överkänslig mot katterna. Hade ju fasat för att det skulle vara så och blodprovet var tydligt sa läkaren. Som också tyckte att jag skulle "avlägsna" källan till min allergi men det  berättade jag för honom att det inte är aktuellt ,så nu har jag fått allergimedicin utskriven och ska börja operation "ha väldigt renstädat hemma" och så ska katterna duschas varje vecka till deras stora lycka :) Blir det inte värre än vad det är nu så kan jag leva så resten av livet för att kunna ha kvar katterna men det är klart att jag blir orolig att det ska bli värre..... men jag tänker göra allt jag kan för att det inte ska bli så!

Och mitt beslut att byta vårdcentral känns också väldigt rätt nu när det visade sig att jag hade fog för att envisas med det där provet. Ska nog skriva ihop ett litet kul brev till chefen på vårdcentralen och berätta varför jag inte är patient där längre :)

Idag jobbar jag min sista dag innan jag är julledig! Ska bli så skönt! Och imorgon drar jag iväg till Uppsala, och att få spendera tid med goda vänner känns som en bra inledning på den här julhelgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback