Möhippa nr 3...och lite annat

Helgen blev så där lugn och skön som jag hade önskat. Jag och mamma hade en mysig kväll i fredags med sushi (som mamma provade för första gången och älskade :) och så såg vi Mamma Mia. Supermysig feelgood film som vi gick ifrån leende och sjungande Thank you for the music :)

När det har varit rätt mycket de senaste helgerna så är det fantastiskt hur mycket man kan uppskatta att bara ligga i soffan och läsa en bok, vilket var det jag gjorde i lördags. Söndagen spenderade jag hemma hos mappa och lyckades sola lite, annars var det övning med Emma och så åt vi kräftor med farfar och mormor. Bara mysiga saker med andra ord.

Och jag behövde en vilsam helg för den här veckan är rätt intensiv på jobbet med bara tidiga mornar och långa dagar. Idag har jag varit i Falun med vårt projektnätverk och lagt upp planen för höstens projekt som rör fritid och kultur området. Kommer nog bli bra när vi får ordning på det. Blir två dagar i Sthlm i början av december för sammanställning och trevligt umgänge och det är ju alltid skoj :)

Så igår var det då dags för sommarens sista möhippa! Mickis gifter sig ju på lördag och har egentligen redan haft sin möhippa med sina kompisar men vi släktingar ville också göra nåt så vi hade tjejmiddag/möhippa igår. Åldern varierade mellan 2 år (Tilda) till 82 år (mormor) och det var supermysigt! Vi åt en jättebuffé med tacos och sen körde vi Singstar i flera timmar. Väldigt uppskattat! Säger varje gång jag kört det att jag borde köpa ett själv men då skulle väl grannarna börja klaga haha

Imorgon är det heldag med budgetberedning på jobbet och sen är det hipp som happ fredag igen....och då får jag väl hålla mig hemma och ladda inför bröllopet och sånginsatsen på lördag. Det verkar som det kan bli riktigt fint väder i helgen och det vore väl toppen! Sen pratade vi om att ev dra ut med båten på söndag för säsongens kanske sista segeltur.....Låter väl som en bra helg? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback