ovärderligt

100354-67


Sitter med Maija och myser framför datorn.
Det har varit en märklig vecka... vår kollega som saknades dog i bussolyckan. Hon var 40 år och hade två tonårsdöttrar. Ofattbart. En annan kollega skadade benet allvarligt och fick glassplitter i hela ansiktet och ner i strupen, men hon är bara glad och tacksam att hon lever. Hennes granne som satt bredvid henne på bussen överlevde inte. Så snabbt förändras livet för alltid.....

Blivit mycket tankar och samtal på jobbet om livet, döden och meningen med alltihopa..... och tankeställaren man får, att man tar så mycket för givet. Sin hälsa, sina nära och kära, hur bra man har det. Det är det jag försöker ta med mig nu att verkligen försöka uppskatta allt det jag har i mitt liv som faktiskt är ovärderligt.

_____________________________________________________________________________

Planerna för flytten går framåt. Idag har jag beställt ett nytt klösträd åt kissarna så de får också ny möbel :) Ska ta mig ut till IKEA snart och köpa flyttlådor, snart ska det börja packas grejer. Börjar känna att nu när det är så kort tid kvar så vore det skönt om man fick komma igång snart. Ska bli sååå skönt när allt är över. När jag kan sitta i min nya soffa i min nystädade, nyinredda lägenhet med kissarna i knät och känna mig hemma :D
Bara en månad kvar nu.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Låter mysigt att flytta hem igen så där. Lycka till med allt! Kram

2007-03-06 @ 19:32:22
Postat av: Johanna

Hehe, det tycker du? Fast jag tål inte katter, e allergisk.. synd. verkar mysigt annars, kattungar e ju så söta. Kul att du ska flytta tillbaka till stan! Då lär man ju springa på varann framöver! Köket var ursnyggt! Är det hyres? Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback