tänkvärda ord

Fick ett mejl idag av en vän som innehöll några tänkvärda ord som stämmer väldigt bra in på mitt liv just nu (förmodligen inte bara mitt liv)... och som fick mig att stanna upp och fundera lite över mitt liv.

Hon skrev: 
Framtiden oroar dig
det förflutna håller dig fast
därför går du miste om nutiden

För visst är det så att vi går och oroar oss för saker vi inte vet något om och egentligen inte kan påverka så det hindrar oss att uppleva saker här och nu. Och sen är vi så otroligt nostalgiska att vi inte uppskattar det vi faktiskt har. Vet att jag är det i alla fall. Men fick mig en liten tankeställare idag och ibland är det allt som behövs.

Tack för de orden gumman, behövde höra det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback