krispigt klar luft och frasiga löv på marken

100354-28

Fantastiskt väder idag. Så där härligt klart och friskt som det bara är i Sverige på hösten. Spenderat dagen på olika fik, vilket känns som en trevlig söndagssysselsättning :)

Totalt misslyckad utekväll i fredags. Fattar fortfarande inte riktigt vad som gick fel men men jag var inte ensam i alla fall :) Lördagen blev mycket trevligare med filmkväll ihop med Sofie. Två mysiga feelgood filmer gjorde susen. Och sällskapet så klart ;)

Imorgon är det måndag igen... börjar känna mig smått desperat i mitt jobbsökande och ska börja skicka in spontanansökningar i veckan. Snart måste det släppa på arbetsmarknaden tycker jag. Men jag antar att jag får ge mig till tåls. Budgeten är ju inte lagd än och jag antar att myndigheter och departement inte vet sina förutsättningar att anställa än. Men jag är sååååå less på mitt jobb och alla ointelligenta människor. Suck. Samtidigt så vet jag att jag har det bättre än många andra då jag faktiskt har ett fast jobb.... Men jag längtar till något annat. 

Tur att det finns andra saker i livet än jobbet :)
och på den fronten är det en del roliga saker som händer framöver.
Egentligen så trivs jag himla bra med mitt liv just nu, trots allt som ändå inte är bra just nu. Tänker framförallt på allt därhemma men jag kan ändå se att vi gör det bästa av situationen och tar hand om varandra. Och man ser verkligen vad som egentligen betyder nåt, vilka som betyder mest i ens liv. Får försöka lära sig av andras misstag så man slipper hamna där själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback