Mina föräldrar

Hade ett samtal med en vän i helgen om familjer och framförallt om föräldrar. Hur mycket man påverkas av dem och de värderingar man växt upp med. Jag kan känna mig som ett undantag i dag när de flesta har föräldrar som skiljt sig och som gör allt för att inte göra om sina föräldrars misstag. Jag ser min familj och mina föräldrar som ett ideal jag hoppas kunna efterlikna.....


100354-36

Deras röster är två av de enda rösterna i den här världen som säger att jag duger som jag äroch är älskad för den jag är, inte för vad jag gör, eller hur jag ser ut. Det är inte alltid lätt att tro på det, men deras röster segrar många gånger på grund av att de alltid har funnits där.  

De har låtit mig göra mina misstag och funnits där med öppna famnen när sakeroch ting inte blivit som jag velat. Trott på mig och lärt mig att ha tilltro till min egen förmåga att klara det jag vill.   

Många av mina vänner beskiver mig som en tjej som vet vad hon vill, säger vad hon tycker och inte tar skit från någon. Det ligger nog något i deras beskrivning :) och grunden till att jag fungerar så är att de har lärt mig att min åsikt är värd att lyssna på och att jag är värdefull.

Mina föräldrar har gett mig den finaste gåvan man kan ge någon, livet.
Hela jag och min själ är fylld av er tillsammans, vilket gör mig stolt.
Att vara en del av världens finaste människor är för mig en ära och allt jag vill är att göra er stolt över mig.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback