Julefrid

Annandag jul och jag har börjat känna att jag är ledig. Skön känsla när stressen släpper och man inte har några måsten alls, bara ta dagen som den kommer och ha det allmänt mysigt.

Julafton blev mycket bra. Trots att vi bara skulle vara med familjen så kom mormor och morfar hit en timme och fikade och vi åkte och hälsade på farmor och farfar på sjukhuset... Kändes bra att vi kunde träffa dem också oh jag tror att de verkligen uppskattade att vi kunde komma. Annars var det väldigt traditionellt med jullunch, Kalle, julklappar, gröt och midnattsmässa. Och trots att vi sagt att vi inte skulle ha så mycket julklappar (som man säger varje år) så blev det en hel del :)
100354-46




















Men det är väl som det ska vara. Jag blev väldigt glad för mina klappar i alla fall :)

100354-45


Och jag tror minsann att Emma gillade min julklapp också :)

100354-44


Igår var jag med moster och kusinen ut och red. Det var fantastiskt mysigt och vi mötte ett rådjur i skogen som inte brydde sig alls om de två reflexprydda hästarna som kom travandes. Var alldeles för länge sedan jag red, och tro mig att det känns i baken idag haha Kan knappt gå ordentligt :)

En sak är ny för i år och det är vår mysiga braskamin här hemma. Vi har eldat flitigt trots plusgrader utanför, och det är så otroligt mysigt att krypa upp i fotöljerna med en kopp te och en bok.... 

Det som närmast står på agendan är middag med gymnasiegänget vilket ska bli toppenkul. Inte sett vissa av dem sen förra julen. Det har nog hänt mycket på ett år.

Sen måste vi få tag i kantorn och öva inför bröllopet. Eller toköva rättare sagt.. både jag och Emma är hyfsat nervösa så allt måste sitta perfekt om vi ska kunna slappna av lite..... Ska bli väldigt kul dock.

Underbart att vara hemma och träffa alla. Skönt att mer tid här också så man bara kan vara......

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback